Доля драконів в Орінго зазвичай складається так, що вони з'являються без запрошення, а потім мирно живуть усі разом в колекції драконів. Кожен з них має свою особливу непересічну особистість та призначення, і Дзенньо не став винятком.
У книзі «Дракони в міфології Китаю і Японії» Марінуса де Фіссера, яка побачила світ в 1913 році, є розповідь про святого старця, а також безстрашного і дуже корисного дракона. Автор досліджував японські літературні пам'ятки ХІІ- XIV століть, і серед інших легенд знайшов рецепт заманювання дракона з іншої країни для проведення необхідної роботи.
Одного разу, під час сильної посухи, яка тривала більше трьох місяців, імператор наказав Кобо Дайсі, великому буддійському вчителю і магу (до речі,
реальній людині, яка жила з 774 по 835 рік і зробила багато добра для Японії) викликати дощ. Святий сім днів практикував вчення в парку біля імператорського палацу, доки не прийшло видіння: біля вівтаря з'явився змій, який ніс маленького золотого дракона, а потім вони разом зникли у ставку. З двадцяти обраних ченців, які сиділи перед вівтарем і спостерігали за ритуалом, тільки четверо побачили його появу. Один запитав, що це означає, а інший відповів, що ми бачили появу індійського короля драконів Дзенньо, який живе в Індії в ставку Анаватапта, і це знак того, що все вдасться.
Гравюра Хасегави Тохаку, що зображує Дзенньо Рюо (善如龍王). Дощового дракона часто зображували або чоловіком, або жінкою.
Але чому саме Дзенньо з далекої Індії? Невже не залишилося місцевих драконів, які б допомогли?
Виявляється, інший могутній стихійний правитель на ім'я Субін, який змагався з Кобо Дайсі за увагу імператора і був ображений, що йому не приділяли достатньо уваги, вирішив помститися, зловив силою тантр всіх богів-драконів внутрішнього та зовнішнього морів та замкнув їх у глечику з водою, саме це й викликало жахливу посуху. Кобо Дайсі доповів імператору, що у світі залишився лише один дракон — бодхісатва вищого рангу, ніж у Субіна, а саме цар-дракон Дзенньо зі ставка Анаватапта, який не підпорядковувався Субіну.
Відразу ж перед палацом був викопаний прекрасний ставок і наповнений чистою водою, після чого Кобо Дайсі запросив короля драконів оселитися і жити там. Дзенньо прийняв запрошення і увійшов у ставок. Коли Кобо Дайсі оголосив цю новину, імператор послав людину з різними підношеннями, щоб прославити царя-дракона. Незабаром на небі з'явилася темна хмара і три дні йшов дощ.
З того часу Кобо Дайсі глибоко шанували, а він та його учні молилися, щоб дракон продовжував сидіти в ставку і захищав ставок від висихання, землю від спустошення, а світ від бідності.Що з цього правда, а що ні, нам достеменно не відомо, але після цього щоразу як наставала посуха, в парку Священних джерел проводилася та сама церемонія і вона завжди мала ефект.
До речі, одна з префектур Японії традиційно раз на чотири роки проводить
свято Сунеорі-Амагой «Виклик дощу в Сунеорі». Раніше молитви про дощ проводилися в посушливі літні дні, коли ось-ось мав загинути весь урожай. Селяни виготовляли величезну модель дракона, що живе в ставку біля святилища, і з надією на його милість ходили вулицями під звуки барабанів. Зараз це свято символізує єднання людей з природою і показує повагу до її сили.
Нова цуба Дзенньо не обов'язково викличе дощ, але я не сумніваюся, що дракон-фрілансер може прижитися в будь-якому підготовленому ставку. Ці прикраси можуть стати відмінними талісманами для тих, хто хоче вирішити проблему з виснаженням або переїхати в нове середовище. Або просто порадувати вас, якщо ви колекціонуєте драконів.
Гарної вам завжди погоди!
Олена Маслова