Особливістю Haute Joaillerie або високого ювелірного мистецтва є унікальність та неповторність, та шлях до цієї цілі у кожного бренда свій.
Нерідко колекції відомих брендів будуються саме навколо каменів. Спочатку огранувальник намагається зберегти якомога більше матеріалу і не відсікти зайве. Потім дизайнери, аби не затьмарити красу камінчика, обмежуються найпростішою формою прикраси, апелюючи до модної лаконічності. Ці зібрання «вічної класики» змінюють одне одного, не залишаючи у шанувальників жодної зацікавленості, окрім здивування захмарною ціною, звісно.
На щастя, трапляються і такі майстри, що залюбки експериментують, не ховаючись за блиск досконалих каменів. Та й самі камені в їхніх прикрасах постають у дуже незвичному вигляді. Зрештою, це доводить, що справжній творчості шкодять будь-які межі, якими б коштовними вони не виглядали. Навесні 2024 року мій улюблений ювелірний бренд Boucheron здивував своїх прихильників збіркою Power of Couture. Це монохромне видання, сповнене білого сяйва гірського кришталю та діамантів, стало результатом впливу одразу двох історій.
Перша починається з заснування бренду та віддає шану Фредерікові Бушерону. Він був сином драпірувальника і різноманітні стрічки, банти та мереживо формували художнє бачення Фредеріка як митця. Згодом тонкий шовк і дорогоцінне мереживо позначать дизайн ювелірних виробів Бушерона. Друга історія пов’язана з королівськими почестями та церемоніями: креативну директорку бренду Клер Шуан надихнув портрет принца Філіпа, герцога Единбурзького, у військовому мундирі, прикрашеному різноманітними відзнаками.
Комірець-стойка, бездоганний крій, еполети, аксельбанти, нагрудні знаки та медалі — парадна військова форма дійсно вражає величчю. І при доволі обмеженій палітрі кольору, фасону та тканин, саме регалії грають вирішальну роль в образі. В цьому вони є точним аналогом коштовностей, бо окрім осяяного ефекту красномовно вказують оточенню про статус та положення свого власника.
Одночасно з цим у церемоніальному вбранні багато правил, дотримання яких є принциповим питанням. Ювелірно мистецтво не тільки змогло поєднати ці дві історії, а й надало віковим традиціям нового забарвлення. Збірка Power of Couture пропонує своїм власникам порушити деякі з правил носіння відзнак та регалій і при цьому не втратити, а здобути.
Наприклад браслети можна закріпити на верхньому одязі та носити як еполети. А історія їхнього дизайну ще більш інтригує: Шуан використала діадему, створену в 1902 році для Мері де Тек, принцеси Уельської.
Розкішні ґудзики також є універсальними: завдяки застібці їх можна пришпилити на одяг або закріпити на пасма волосся.
Чокер, що має фактуру трикотажного плетива, та аксельбант, виготовлений з кришталевого «шнурка» демонструють майстерність огранувальників, що надали твердому каменю візуальну легкість та гнучкість.
Надзвичайний матовий бант, виготовлений із гірського кришталю в багетному огранюванні, можна носити шістьма різними способами. У вигляді намиста він складається з 435 окремих частин гірського кришталю в огранюванні «багет», кожна оброблений вручну, щоб створити дивовижне враження руху.
Та на різноманітних варіантах носіння майстри не зупинились. В масивних конструкціях прикрас вони приховали невеличкі сюрпризи: каблучки, підвіски та сережки. Тобто окрім універсальності маємо ще й конструкцію, що трансформується у кілька прикрас.
Що до матової поверхні гірського кришталю, то цей ефект досягнуто завдяки піскотруменевій обробці. Матовість взагалі незвичний відхід від усього блискучого як для ювелірної колекції, та враховуючи прагнення Шуан імітувати відчуття текстилю, це безперечно влучне рішення. Так майстри вибудували дійсно неповторний зв’язок із модою та історичною спадщиною.
Наталія Орінго
Soko_Lova
Ср, 08/05/2024 - 21:40
valeriya
Ср, 08/05/2024 - 22:30