Бувають випадки, коли очікування суспільства розходяться з реальністю і це виявляється тільки на користь для всіх.
Історія французького ювелірного дому Rene Boivin виключна з усіх точок зору. На щастя, правовласники бренду після смерті засновника й до наших днів зуміли зберегти величезний архів документів, з якого дослідники тепер дізнаються про найцікавіші віхи його історії. Французька фірма Boivin була заснована в Парижі в 1890-х роках Рене Буавеном. Він став учнем ювеліра в сімнадцять років, до того ж майстерно малював, маючи досвід навчання в місцевій художній школі. Та Франція на той час була багата на видатні імена в ювелірній сфері, тож для світового успіху треба було мати не тільки талант.
Рене виготовляв бездоганні коштовності та постачав їх до таких брендів як Mellerio та Boucheron, приваблюючи майстерно виконаними мініатюрами в стилі натуралізму. Модерн набирав обертів і все природне було на піку популярності. Та основне коло поціновувачів Рене знайшов завдяки своїй дружині Жанні Пуаро. Подружжя Рене відвідувало світські заходи, що влаштовував брат Жанни, відомий знаменитий кутюр’є Поль Пуаро.
Жанна та Рено просто вдягали свої оригінальні вироби й таким чином рекламували майстерню Boivin в колі аристократів, акторів, художників та письменників. З того часу Рене Буавена стали називати «ювеліром інтелігенції», а сам він більше не мав потребі у співтворчості з ювелірними гігантами.
Жанна Буавен
Та через 12 років мсьє Буавен помирає. Прихильники очікують, що овдовіла Жанна закриє та продасть майстерню. Натомість вона відчуває в собі сили та натхнення продовжувати діло чоловіка. По-перше, вона мала вроджене почуття стилю, по-друге, багато років спостерігала за роботою чоловіка і знала всю «ювелірну» кухню. У промисловості, де рішуче домінують чоловіки, жодна жінка ніколи раніше не очолювала відому ювелірну фірму. Жанна Буавен не тільки сама зробила виклик суспільній думці, а й знайшла помічниць. З цього моменту майстерня перетворюється на королівство краси й вишуканості, в якому всі правила гри вигадують тільки жінки.
Вектор творчості задавала Жанна, диктуючи образ нових коштовних композицій. За деталізацію та стиль у різні періоди відповідали дизайнерки Сюзанна Бельперрон, Джульєтта Мастард, Марі-Кароліна де Бросс, Марі-Крістін де Ламазе, Гіслен д'Ентремон, Сільві Вілейн. Мабуть, не усніє іншого такого ювелірного бренду, в якому стільки років поспіль панували жінки.
Назва майстерні в пам’ять про її засновника залишили без змін. До того ж всі документи Жанна підписувала «René Boivin esc». Зміни прийшлися на асортимент бренду. Тепер до уваги його шанувальників був запропонований яскравий діапазон кольорових каменів, текстур і розмірів і навіть технічних знахідок. Так, дизайнерки створили ряд прикрас з рухливими деталями. Брошки-хамелеони обертали язики, з золотого лабрадора-ретривера можна було зняти ошийник і носити його як каблучку. Рухалися майже всі: пантери, коні, слони.
Найвідомішим твором бренду є брошка із зображенням морської зірки, створена для актриси Клодетт Кольбер у 1936 році. Розроблена Джульєтт Мутар брошка вирізнялася великим розміром, колірною гамою рубінів і аметистів та, знову ж таки,рухливими променями.
Також Жанна Буавен започаткувала моду на сережки, що тягнулися вздовж хряща до верхньої частини вуха. Сюзанна Бельперрон створила безліч моделей цих вишуканих сережок. ЇЇ талант поєднувати масивні форми з кришталю, кварцу, халцедону з акцентами з діамантів, рубінів та смарагдів зробив ювелірний стиль Сюзанни впізнаваним та навіть канонічним. Клієнти просто клали золото й каміння та казали: «Скажіть мадам Бельперрон, щоб вона зробила все, що вона хоче!»
Не обійшлося і без кумедних випадків. Так один техасець забажав прикрасу у вигляді черепа рогатої худоби і для прикладу приніс справжній. Над цією авангардною брошкою працювала Жермен Буавен, донька Рене та Жанни.
Здається, жіноча команда Жанни Буавен привнесла в консервативний ювелірний світ, в якому вже багато років панували чоловіки, легкість, невимушеність, відкритість, і саме цих нових вражень так потребувало суспільство.
Наталія Орінго