Художники-ювеліри часто черпають натхнення з навколишніх предметів. Вплив геометрії та архітектури на дизайн ювелірних виробів є класичним прикладом. Від архітектурних просторів, геометричних форм до симетричних візерунків — злиття ювелірних прикрас та архітектури породжує чудові поєднання дизайну та розкоші.
У силуетах з дорогоцінного металу ми знаходимо як окремі архітектурні деталі, так і цілісні конструкції. Іноді це мініатюри-загадки, що ведуть уяву за далекі горизонти, деякі прикраси, навпаки, фонтанують відсиланнями та натяками, ніби кажучи: «Хіба ти не впізнаєш? Я ж точнісінько як Пізанська вежа!» (або якийсь інший архітектурний шедевр).
Почати свою розповідь хочу з мінімалізму. Це той стиль, що дозволяє сміливо приміряти на себе найрізноманітніші архітектурні споруди, втілені у металі, не ризикуючи заблукати у лабіринті модних тенденцій.
Ось загадкові гвинтові сходи, чиї контури так гармонійно виглядають у каблучці бренду By Mazy. Хто знає, може це ті самі сходинки із Саграда Фамілія? Бо дуже схожий на творіння Гауді їхній ритмічний біг. Британські ювеліри заклали в прикрасу символічний сенс – це шлях, що веде від зовнішньої свідомості до душі.
QUPA, дизайнерська компанія, заснована Еленою Куінелі та Стефаносом Пападатосом, створила колекцію сучасних прикрас CROQUIS, натхненну архітектурними планами відомих будівель з усього світу. Використовуючи методи класичного лиття, лазерного різання та 3D-друку, ці витончені ювелірні вироби не що інше, як мініатюрне зображення архітектурних планів відомих споруд.
Наприклад, поверх Одеона Герода Аттіка, стародавнього театру, побудованого в 161 році нашої ери в Афінах. Або макет Ротонди Святого Георгія, збудованої близько 304 р. н.е. у Салоніках, Греція.
Американський дизайнер Артур Дабровскі для втілення своїх архітектурних ідей використовує 3D-моделювання. Воно дозволяє на естетичному рівні досягти високого ступеня деталізації та складності, що неможливі при традиційних методах. Каблучка «Сходи» є частиною архітектурної серії Артура Дабровскі та символізує життєві підйоми та падіння.
А прикраса, що імітує цегляну кладку – данина спогадам із дитинства, коли інтроверт Артур багато часу проводив у стінах свого цегляного будинку.
Час перейти до більших архітектурних форм. Ось де можна реалізувати найсміливіші ювелірні мрії.
Ян Дуглас, директор з дизайну Inspired Jewellery, створює прикраси, які є щоденником його подорожей, дороговказами, написаними золотом і діамантами. Інтерес Яна до теми архітектури невипадковий, він навіть хотів стати архітектором, але зрештою обрав біль мініатюрне поле діяльності – ювелірний верстат. Конструкція кожної прикраси Дугласа схожа на міні-будівлю, але виглядає красиво й естетично збалансована на руці.
Каблучка Disosceles виражає архітектурне диво будівлі CCTV у Пекіні.
А в цьому перстенику глядач легко впізнає обриси Сіднейського оперного театру.
Балкон – незвичний об'єкт для натхнення. Хоча якщо з цією спорудою пов'язана найромантичніша історія кохання, всі сумніви вмить розсіюються — має вийти приголомшлива прикраса. Ось як по-різному виглядає той самий балкон Джульєтти у виконанні Van Cleef & Arpels. В одному випадку він відіграє головну роль, у другому лише виступає декорацією до почуттів.
Архітектурний стиль наче промінь прожектора — виводить на ювелірну сцену дизайнерів, голоси яких зазвичай ледь чутно на тлі гучних «заяв» світових ювелірних брендів. Для французької студії дизайну Irene studio зіркова година пробила тоді, коли її дизайнери взялися за втілення мініатюрної копії Великого палацу, що в Парижі.
Велична каблучка, браслет та брошка з білого золота, гірського кришталю, діамантів та сапфірів зображають одночасно витонченість скляного купола та монументальність усієї споруди.
Алессіо Боскі також досконало володіє архітектурним стилем, його роботи завжди викликають оплески та захоплення. Адже приголомшлива схожість з прототипом посилена найкращим коштовним камінням і незвичайними секретами конструкції. У його прикрасах є приховані дверцята, схованки та багато інших цікавинок.
Любов до архітектури у свою професію Боскі приніс із реального життя. Наприклад, будинок, у якому живе старовинний ювелір, датується 15 століттям. Розташований у середньовічному селі в регіоні Лаціо, що утворює трикутник між Тосканою, Умбрією та Римом, він знаходиться недалеко від знаменитого Чивіта-ді-Баньореджо, стародавнього міста, що здається підвішеним у небі.
Кожен куточок старовинного особняка Алессіо реставрував з особливим коханням, майже пієтетом. Також, як він підходить до створення своїх прикрас, продумуючи їх до найдрібніших деталей.
Каблучка «Колізей» та ескіз до неї
Схеми та примітки до деталей, що використовуються при проектуванні механізмів каблучки «Пізанська вежа».
Гуляла будмайданчиком Наталія Орінго
Anna-Maus
Чт, 25/08/2022 - 09:38