Письменники фантасти та кінорежисери намагаються уявити наше майбутнє у найменших дрібничках. За якихось 100, а може й 1000 років, у нас не буде звичних речей сьогодення, проте з’являться зовсім інші, нові й технологічно досконалі. Безумовно, це буде лише наслідок наших внутрішніх змін, інших мрій та прагнень. Як вони вплинуть на уявлення про прекрасне, ми зараз можемо лише здогадуватись.
Ювелірні прикраси в футуристичному стилі якраз охоплюють цю область фантазій. Поки вчені будуть надрозумні машини майбутнього, ювеліри підкорюють нові форми та силуети, змішують кольори та вдосконалюють старовинне ремесло технологічними інноваціями. Прикраси з титану та кераміки, з камінням в «невидимій» закріпці ще не так давно були верхом бажань, а сьогодні вже представлені у різних цінових сегментах. Час не стоїть на місці, людський розум опановує все більший творчий простір.
Та футуристичною прикрасу роблять не тільки дивовижні матеріали, а й нестандартний дизайн. Одні ювеліри сміливо мчать до зірок на швидкісних зоряних кораблях, інші не квапляться, поступово звикаючи до космічних перевантажень. Та це зовсім не означає, що у перших прикраси знайшли точки дотику з майбутнім, а в других ні. Кожен рухається до чарівного світу фантастики у зручному темпі.
Якщо ви уявляєте подорож до невідомого як веселу пригоду, то прикраси з наївним дизайном не зрадять у прагненні до чудового настрою. Це можуть бути невтомні роботи бренду Vanrobot, чи прибульці, виконані в мозаїчній техніці від Jacquie Aiche. А ще у Джекі є чарівні пейзажі, цілий Всесвіт на долоні!
Японський бренд Tasaki, що вправно розрізає навпіл перли для своїх сміливих прикрас, не змінив своєму стилю і у випадку з зоряною колекцією Elysium. На відміну від перлів, «розрізаними» коштовні камені можна назвати лише умовно, та це не заперечує прагнення до динамічності дизайну.
Brumme — нове ім’я в нашій рубриці. Власниця бренду Крістіна Брумме обожнює епоху бурхливих двадцятих з її лінійністю та геометрією, але водночас не обмежується стандартами минулого у створенні власних прикрас. Є серед них і такі, що ніби викарбувані з метеоритів, а деякі, напроти, нагадують чудернацькі деталі зоряних кораблів.
А в Studio Renn помітили, що поверхня звичайного бетону, оброблена кислотою, набуває зіркового блиску та таємничості. Додайте до брутального силуету витонченість золотих ліній та сяйво діамантів і вийде прикраса, яку можна з честю носити навіть через сто років.
Fabio Salini вважає, що в мандрівках галактикою важливо не зійти з орбіти, тому й пропорції своїх сережок вивіряє до долі міліметрів. А за дотримання показників ваги відповідає надлегкий алюміній.
У світі високого ювелірного мистецтва зорями радше милуються, аніж прагнуть їх дослідити. Тому і ювелірних брендів, що беруться за сміливу тему sci-fi, тут можна порахувати на пальцях однієї руки. До футуризму авансом можна віднести архітектурні ігри з перспективою ювелірного дому Chaumet. Ця спорідненість форм простежується певною мірою тому, що ювеліри надихались епохою 1970-років, коли тема підкорення космосу була у всіх на вустах.
За себе та за того хлопця виступили хіба що майстри Boucheron. Колекції Holographique вже два роки, але вабить вона свою нетутешньою красою, як і в день прем’єри. Кераміка та гірський кришталь, вкриті шаром дорогоцінних металів при високій температурі створюють райдужний ефект на поверхні. В залежності від того, чи пропускає матеріал світло (кришталь) чи відбиває (кераміка) створюються дивовижні ефекти, до яких так і кортить додати префікс «спец».
У такій давній і глибоко традиційній індустрії, як ювелірна справа, суттєво новітні погляди на категорії прекрасного та припустимого завжди ризикують зазнати поразки. Проте нові та захопливі технологічні інновації та матеріали космічної ери настільки радикально змінюють зовнішній вигляд коштовностей, що з ним міняється і наше світосприйняття. Технічне чарівництво звільняє дизайн, стимулює майстерність, будує раніше немислимі конструкції. Все для того, щоб стати трохи ближче до далекого, і сподіваюсь, чарівного майбутнього.
Наталія Орінго