Хостинг фотографий для пользователей Оринго
Чат с менеджером

Поставити питання

 
Ювелірний дім Орінго
0800-759-550
(безкоштовні дзвінки)

Jewel Travel. На стику культур

Як прикраси стають мультикультурними? Як вони вбирають у себе риси, притаманні країнам, що подеколи розташовані на різних боках земної кулі? У кожної такої коштовності своя історія.

Я зараз не буду заглиблюватись у ті періоди історії, коли вплив «екзотичних» культур в мистецтві, зокрема ювелірному, був дуже сильним. Таким, що започаткував окремі напрямки в дизайні. В той час, коли про глобалізацію ще й не мріяли, сильне захоплення будь-чим, що відрізнялось від знайомого, тутешнього, було явищем закономірним. Сьогодні ж  кордони між країнами та культурами стерті, натомість прокладено чимало стежок для обміну майстерністю та натхненням. Обирай, який спосіб зручний саме для тебе, і твори! Можливо, сучасні прикраси, що несуть в собі сплетіння різних культур не є вже чимось неймовірним. Проте вони демонструють, що різним світоглядам не треба конфліктувати за позиції лідера. Саме в тандемі можна проявити свої найяскравіші якості, продемонструвати відкритість до нового та спроможність змінюватись.

Пропоную поглянути на сучасні мультикультурні прикраси та дізнатись, що стало поштовхом для їх створення.

На цій світлині цікавий культурний проєкт Метрополітен музею та дизайнерки з Бразилії Сільвії Фурманович. В експозиції музею були старовинні табакерки у вигляді пляшечок. Куратори музею запропонували Сильвії вдихнути у цю історію нове життя та створити прикраси у формі пляшечок-табакерок. Фурманович у своїй роботі використала улюблені техніки макетрі та розпису, вшанувавши майстерність і фантазію китайських художників.

 

e372f9b92f924f323caa41e91c141ab4.md.jpg

 

Наступний приклад напроти демонструє, як іншій культурний код може змінити звичний стиль, почерк певного бренду. Це сьогодні Mikimotо легко опановує будь-які стилістичні напрямки, а якихось 30 років назад вироби японського бренду не виходили за межі вишуканої класики. Тож побачити в асортименті стриманих японців ось такий масивний чокер яскраво-зеленого кольору з розсипом барочних перлів мало хто очікував. Автором краси стала Carolina Herrera. 

 

d7bffed962b840871653326585d82afa.md.jpg

88ee88451494e196001e7c00587294a8.md.jpg

 

Для німецького бренду Hammerle  потяг до іншої культури виник після подорожі на Схід. Там його власники, що тільки-но зайняли нішу натуралістичного стилю та підкорили світ своїми коштовними баклажанами, буряками, грибами й іншими «їстівними» прикрасами, захопились величністю давньоєгипетської цивілізації, емоційно насиченими і неймовірно яскравими образами, абстрактними мотивами та формами. Це була стилізована простота, витончена сучасність тисячоліть. До того ж ці прикраси вшановували культурну спадщину Ясмін Хеммерле. Так з’явилась ціла колекція прикрас «Єгипетська історія».

 

11aee9be6a517987971b4ed1bfc84adf.md.jpgaffb30a89504f2697814e824186a70b2.md.jpg

 

Мостик між Францією та Японією проклали Van Cleef & Arpels, заручившись допомогою японського художника Юнічі Хакосе. Разом вони створили колекцію тремтливих метеликів, оздоблених в традиційній східній техніці  лакового розпису.

 

6267975cbefcb712ff59e17192a556a1.jpgf6fe428044bd7f0aba3857e2e4bdb1bc.md.jpg1662372a2ddcd84f8a045a8f7560437d.md.jpg

 

Розпис макі-е  (золоте або срібне посипання)  резонує з прихильністю Van Cleef & Arpels до традицій європейського мистецтва. Але ці лаковані метелики демонструють постійну еволюцію, викликану діалогом між двома культурами. Як пояснює пан Хакосе: «Європейці традиційно додають нові функції, тоді як японці завжди намагалися зменшити або спростити речі. Результат цього діалогу видно в дизайні лакованих метеликів».

 

В історії американського бренду Tiffany було немало талановитих дизайнерів, що скеровували творчий корабель до далеких, незнайомих берегів. Серед цих подорожей поміж культурами, що перетворились на унікальні ювелірні колекції, мені особливо до вподоби творчість Ельзи Перетті. Вона була італійкою, в 1970-х побудувала доволі успішну кар’єру моделі, навіть встигла спробувати себе в ювелірному мистецтві. А у 1974 році Ельза приєдналась до команди Tiffany & Co. З її приходом в компанії почалась нова ера. Це був час сучасних, навіть позачасових, прикрас з мінімалістичним дизайном, але водночас з ефектним виглядом, до того ж за демократичними цінами. Ельза Перетті любила казати: «Ви повинні мати можливість вийти на вулицю зі своїми коштовностями». І усіляко просувала срібло у світ високого ювелірного мистецтва.

 

e5d199bbb2a2d55d02e0b34d63664139.jpg3c30f6dd07e0dd805be789db54db5a8c.md.jpg0d395db60ce4bc902c2e9f7478bfa186.jpg360b80adfccf03ea96be22b0ddf9b0ed.md.jpg2db2ab10a21a96024cb5b3188e9ceefe.md.jpg

Ельза, як і будь-яка італійка, була сповнена киплячої енергії, обожнювала життя  та сміливо дивилась у майбутнє. Її погляди суттєво змінили політкоректний дизайн прикрас Tiffany  у бік органічності, скульптурності та чуттєвості. Ельза Перетті розуміла зміну соціальних ролей в 70-х і творила для жінок, які хотіли виглядати сміливо та виразно. Її естетика була альтернативою інкрустованим дорогоцінним камінням коштовностям, які можливо було вдягти лише ввечері.

На вашу думку, з якою культурою в ювелірному мистецтві чудово поєднуються українські мотиви?

 

Наталія Орінго

ljudviga
Чт, 07/03/2024 - 01:10

Дякую за таку цікаву статтю
aslvle
Чт, 07/03/2024 - 10:44

Мабуть, моє кримське дитинство і моя безмежна любов та туга до Криму говорять, тож я хотіла б побачити поєднання українських та кримськотатарських мотивів в ювелірних прикрасах…