Так трапляється у світі людей, що коли нам не вдається повторити бездоганність творіння природи, ми намагаємось нею заволодіти. Дуже багато творців поклали на вівтар мистецтва життя маленьких комах, але є ті, що віднайшли в собі сили зробити світ краще без марних жертв. Сьогодні поговоримо про те як люди й комахи співіснують в площині мистецтва.
Комахи здавна давали митцям матеріал для творчості. Шелак, отриманий зі смолистих виділень самки лакового червеця, використовується більше 3000 років. За його допомогою надавали вишуканого блиску тибетським обладункам зі шкіри.
Без карміну (або кошенілі), що являє собою яскравий барвник малинового кольору важко уявити шедеври світового живопису. Ацтеки добували барвник з подрібнених сушених кошенільних черв’ячків. Колір так сподобався конкістадорам, а згодом і європейській знаті, що черв'яки посіли третє місце серед імпортних продуктів у Європі після золота та срібла. Вермер та Веласкес високо цінували кармін за його насичений, глибокий відтінок та використовували у своїх роботах.
Художниця Сьюз Вулф для свого проєкту використала поїдені короїдами стовбури дерев. Лабіринти візерунків, за словами Вулф, схожі на дивний сценарій. Так виникла серія з 36 нетрадиційних книг.
Ще один комашиний слід в книжковій справі — творчість Келлі Кемпбелл. Вона використовує ножиці, пінцет і леза, щоб створити свої чудові скульптури з книг. А головне в цьому те, що жодна комашка не постраждала.
Складна соціальна організація комашиних сімей не могла не привернути увагу прихильників стилю steampunk. Як виявилось, механізми здатні перетворити крихіток на дивакуватих позаземних істот. Китайський інженер Сянь Цівень створив вже понад 400 механічних істот зі справжніх жуків.
А американський ювелір Джастин Гершенсон-Гейтс робить майже те саме лише з тією різницею, що не використовує комах —ані живих, ані мертвих. Лише запчастини від годинників.
І наостанок дуже дивний творчий дует, що складається з французького художника Юбера Дюпра та личинки ручейника. За покликом природи ручейники вкривають себе захисним шаром шовку, який прикрашають і зміцнюють піщинками, шматочками гілок та ін. Дюпра просто надав комахам більш вишукані матеріали і натомість отримав незвичні взірці комашиного ювелірного мистецтва.
Наталія Орінго
teo
Ср, 31/05/2023 - 13:34