Хостинг фотографий для пользователей Оринго
Чат с менеджером

Поставити питання

 
Ювелірний дім Орінго
0800-759-550
(безкоштовні дзвінки)

Мої срібні ілюстрації

Якщо ви не застали на форумі народження ідеї літературного клубу «Екслібрис», а познайомились з його засіданнями пізніше, скоріш за все це було дивовижне відкриття. Цьому затишному простору вже 5 рочків, а кожного разу емоції як вперше.  

За жвавим обговоренням літературних творів час минає швидко, ескізи орінгівців зачаровують різноманіттям стилів, а головне, баченням книжкових образів, і тому очікування нових прикрас проходить непомітно і обов’язково нагороджується яскравими прем’єрами.

Я нечасто приміряю на себе роль ініциативного учасника, частіше залишаюсь непомітним споглядачем. Але навіть за такої не дуже активної діяльності маю вже дві прикраси, що з’явились в ювелірній колекції Екслібрис на основі моїх ескізів – підвіс «Мости в Країні Дальній» та каблучка «Самарканд». Так, це дуже невеликий масив даних, щоб спробувати побудувати теорію «Як намалювати ескіз, який обере журі» чи віднайти якісь залежності між ідеєю та вірогідністю її втілення. Тим паче, що я ніколи не ставлю собі на меті намалювати прикрасу, яка стовідсотково потрапить до числа обраних.

Якщо вам цікаво, як цей творчий процес відбувається у мене, ласкаво прошу!  Звісно, ця стаття лише початок діалогу, бо мені дуже хочеться дізнатись, як бачите, книжкові образи ви та як вони перетворюються на ідею прикраси. Чекатиму на ваші коментарі!стеснение

Що до мене, то головною передумовою натхнення для себе вважаю особливості мого мозку сприймати та аналізувати інформацію. Природа передбачила мене візуалом, а це означає, що я доволі непогано і швидко запам’ятовую факти, що підкріплені якимось візуальними образами. Це можуть бути будь-які дрібниці – від окулярів лектора до закарлючки на полях книжкової сторінки. Достатньо погляду зачепитись за щось під час навчання, щоб потік інформації почав щільно укладатись в шухлядках розуму.  Ця звичка прилаштовувати до будь-якого інформаційного паровозика (будь-то навчальний матеріал чи просто книжка на ніч) вагончики із картинками-асоціаціями чудово тренує образне мислення. Якщо мозок не знаходить візуальний маячок, він пробує створити його самотужки, малюючи в уяві власні образи.  Звісно, так відбувається не щоразу, а тільки з цікавими джерелами інформації. Щось нудне чи надмірно складне не викликає нічого окрім бажання поспати.пират

Тож коли на форумі розпочинається нова сесія Екслібрису, мені тільки і залишається, що перерахувати вагончики — перебрати всі ті ілюстрації, що колись я собі подумки малювала, гортаючи сторінки того чи іншого твору.

Звісно, подумки можна намалювати будь-який шедевр, а от як передати всю цю красу на папері? Навіть шалена фантазія в певну мить опиняється в глухому куту художніх здібностей. Саме ці здібності, а точніше відсутність певної їх частини,  просіюють всі мої ідеї крізь дрібненькі отвори умовного сита. Наприклад, саме тому в ескізі за твором «Міо, мій Міо» так і не з’явився чарівний Міраміс. Бо малювати мости мені виявилося легше, аніж конячок. Та головне, що вдалося передати враження від прочитаного: віру в дива, що трапляються, коли не лякаєшся темряви.

 

23fd5b80f4e6fb3e18f8c2c429439fcf.md.jpg

 

Жодних інших умов, як то прорахувати наперед виробничі можливості з втілення прикраси чи намалювати щось, що матиме попит (хто ж це передбачить девочка) я собі не ставлю. Бо тоді це точно буде не творчість, а якесь технічне завдання.

А от з каблучкою «Самарканд» взагалі все вийшло не так, як очікувалось. Бо ідея прикраси існувала в моїй уяві давно і при тому окремо від збірки східних казок. Скоріше я її плекала для якогось з сезонів Срібної мрії, та доля все розставила по своїх місцях. Самарканд це одне з тих місць, куди мене кличе жага мандрівок — маленька оаза прадавньої цивілізації посеред пустель, наповнена міфами, таємницями та легендами. Холодні кам’яні стіни мечетей під палючими променями сонця вбачалися мені у вигляді величної прикраси — екзотичної, якоїсь нетутешньої та по-східному вишуканої.

 

92ec08d491bca43cbfbe15168a00e165.md.jpg

 

Тож в мене не було жодних вагань, чи брати участь в черговій літературній сесії. Для мене дуже важливе саме те, щоб ідея прикраси була озвучена, незалежно від того, чи втілиться вона колись в сріблі. Бо малювати для якогось влучного моменту без можливості передати свою ідею далі — це теж саме, як писати «в стіл». Мабуть, якби я була дизайнером чи художником в якомусь альтернативному варіанті реальності, то точно ледве зводила би кінці з кінцями, бо на ідеї творчості заради процесу далеко не поїдеш. А робити саме творчі проєкти з оглядкою на їхню практичність чи маркетингову привабливість в мене не виходить. Так і живу.улыбка

 
Наталія Орінго
Lina2018
Ср, 29/03/2023 - 20:08

Участь в кожній наступній сесії "Екслібрису" починається для мене завжди з чистого аркуша не тільки в прямому сенсі. Я читаю літературний твір ніби вперше, навіть якщо я з ним знайома, і прагну упіймати емоцію, віднайти те, що мене зачепить. І якщо паралельно я зможу відсторонитись від повсякденних справ і налаштувати свій внутрішній камертон, то образи просто з'являються перед очима.
Наталья Оринго
Ср, 29/03/2023 - 22:00

Еліно Альбертівно, так, це чудовий привід для зустрічі з книгою. В черговий раз як вперше.
galina_К
Чт, 30/03/2023 - 10:06

Рік тому, за три тижні до початку війни, в черговому відрядженні до Ташкенту трапився єдиний вихідний день і ми поїхали в Самарканд. Потяг Афросіаб (аналог нашого Інтерсіті), пару годин в дорозі, а потім місто про яке я читала лише в казках. Таємничий Самарканд. Місто-загадка, місто рахат-лукум, місто-зовсім-не-таке-які-бачив раніше. Мій січневий Самарканд був зовсім не таким як влітку, не таким яскравим і трохи запорошеним незвичним для нього снігом. Але наскільки ж влучно каблучка передає мої відчуття від Самарканду! Саме з бірюзовими камінцями (як в фотозвіті Nifli). :) Міста, в якому є "старе місто" і "древенє місто", де побудовані чи не найперші в світі універсітети та обсерваторії, про яке написані безліч казок та легенд. В мене ще немає "Самарканду", але хто зна...
warbler1233
Вс, 02/04/2023 - 11:18

«Як намалювати ескіз, який обере журі»- то для мене велика загадка. Я вже 7 років з Орінго, тому маю немалий досвід участі і в СМ, і в Екслібрисі. Завжди цікаво щось малювати, писати супровідний текст... Звісно, кожен раз намагаюсь зробити малюнок (ескіз) більш-менш гарним, зрозумілим. В Екслібрисі я просто дивлюсь тему, визначаю свої думки щодо цієї книги, які асоціації викликає і малюю. Часто уявляється щось таке, що зобразити просто не зможу, тоді спрощую, переходжу до іншої ідеї. Малювати, виходячи з оберуть/не оберуть для мене не має сенсу, бо не знаю чим керуються при виборі. Поки що у мене стійке враження, що є люди, які мають хист до дизайну, художні здібності та/або на одній хвилі з Орінго, тому їх ескізи обирають. Можливо не з першого чи другого разу, але все-таки. І якщо вже є успішні ескізи, то надалі шанси на увагу до ескізу(і його втілення) сильно вищі. І навпаки. Такі мої думки після років спостережень за клубом і СМ. Можу й помилятись. Якби брала участь в Екслібрисі (і СМ) тільки сподіваючись на успіх, то вже давно покинула б цю марну справу. Тому у мене участь задля участі, можливості творчості. Що зовсім не відміняє мрії колись побачити якийсь свій ескіз серед переможців. Але якби я мала певний план, як цього досягти, то це вже була б мета.
Наталья Оринго
Пнд, 03/04/2023 - 12:30

Галино Георгієвно, дякую, що поділились враженнями від подорожі. Бажаю яскравої зустрічі з прикрасою!surprise
Наталья Оринго
Пнд, 03/04/2023 - 12:33

Катерино Леонідівно, так, творчість і враження, що вона викликає, настільки непередбачувані, наскільки й захоплюючі. Згодна з Вами, що прагматизм в цьому процесі не завжди доречний, бо кардинально міняє мету всього дійства.