Як ми всі знаємо, до прикрас Орінго зазвичай додається ще й власна історія. Іноді вона зчитується відразу, а іноді ховається від уважного глядача, часом навіть маскується і плутає сліди. І ось тут-то вже не обійтися без довідників, енциклопедій та інтернету! Як же прикраси Орінго змушують нас вивчати нове?
Якщо вибирати прикраси з багатошаровою історією, то першим в черзі буде, звісно ж, підвіс "Магічний квадрат". Чому квадрат, ми бачимо, але чому магічний? Та ще й сам прикрашений квадратиками поменше? І чому цих квадратиків саме 16? У цьому безумовно є якийсь сенс. Але щоб його зрозуміти, необхідно дізнатися трохи більше про магічний квадрат як такий.
Магічний квадрат - це таблиця, заповнена числами. Але не просто так, а з розрахунком, щоб за будь-якою з ліній - горизонтальною, вертикальною, діагональною - сума чисел була однакова. Розміри у квадрата можуть бути різними: 3х3, 4х4 (найпопулярніший варіант), 6х6, а в 1913 році британський математик створив квадрат 12х12! Такими конструкціями розважалися вчені люди з глибокої давнини, точніше, не тільки розважалися, а й здійснювали з їхньою допомогою магічні ритуали, зашифровували філософські ідеї та досліджували математичні концепції.
З усіх магічних квадратів найвідоміший - це квадрат Альбрехта Дюрера. На його знаменитій гравюрі "Меланхолія I" у верхній правій частині можна побачити велику таблицю з числами. Сума чисел по всіх рядах таблиці становить 34. Самі ж числа підібрані неспроста: так, наприклад, два середніх числа в нижньому ряду - 15 і 14 - складають дату створення гравюри. Два крайніх числа в тому ж нижньому ряду - зашифровані ініціали автора. У квадрата Дюрера є ще безліч незвичайних властивостей, тож його можна назвати магічним з повним на те правом. Підвіс у нашому каталозі - своєрідний оммаж Дюреру, в якому багатошаровий сенс підкреслюється зовнішньою красою.
Від "Магічного квадрата" перейдемо до колекції, натхненої цубами, в якій обігрується японський середньовічний візуальний стиль. Причому обігрується так майстерно, що потрап в наш час самурай епохи Едо, він би міг прийняти прикраси з каталогу за свої фамільні коштовності. Але для того, щоб їхня краса розкрилася повною мірою, слід спершу дещо дізнатися про японське мистецтво та філософію.
Насамперед варто нагадати, що цуба - це знімна гарда для меча і єдина вишукана річ, якою міг володіти справжній самурай. Каблучки і підвіси - не для суворих воїнів, зате гарда - саме те. Не дивно, що їх прикрашали як могли, і часто гарди-цуби ставали справжніми витворами мистецтва. Саме цуби з їхнім розмаїттям форм і характерними прорізами для клинка і надихнули Орінго на невелику інверсію японської військової філософії. Оскільки самураю не пристали підвіси і каблучки самі по собі, ми зробимо їх із цуб! А в прорізи вставимо дорогоцінні камені.
Серед комплектів-цуб найбільш, мабуть, філософськи насичений і складний - комплект "Фуекі-рюко". Фуекі-рюко - основоположний принцип японської філософії та естетики, на які дуже вплинув дзен-буддизм. Це слово можна дуже приблизно і неточно перекласти як "вічне-поточне"; якщо намагатися перекласти абсолютно точно, то вийде об'ємне філософське есе. Основна ж суть фуекі-рюко - мінливе на тлі вічного: недовговічне листя опадає щоосені, проте сама осінь наставала багато сотень років поспіль і наставатиме стільки ж... Старовинні дерева і замок на каблучці та підвісі символізують вічність і непорушність; вода, що біжить під колесом вітряка, - плинність (у прямому сенсі слова) та мінливість.
Серед прикрас-ексклюзивів також нарахується чимало тих, що надихнуть на самоосвіту і саморозвиток. Наприклад, два підвіси з однією назвою на двох - "Привіт від Амалфеї". А хто така Амалфея? Втім, серед наших шанувальників і прихильниць напевно знайдуться ті, хто згадає про це навіть без Вікіпедії. Амалфея - чарівна коза, яка вигодувала своїм молоком маленького Зевса. Його батько, грізний Кронос, проковтував усіх своїх новонароджених дітей, щоб ніхто з них у майбутньому не зазіхнув на його владу. І тільки немовля-Зевса вдалося врятувати і заховати на пустельному острові, де його і вигодувала Амалфея. Уже в античній Греції існував вислів "ріг Амалфеї" у значенні "джерело різноманітних благ". У пізніші часи міф, на жаль, забувся, а вираз перетворився на "ріг достатку". Мало хто вже пам'ятав, чому саме ріг, кому він належав, і до чого тут взагалі достаток... Так що в якомусь сенсі підвіси, що нагадують ріг - данина поваги міфічній Амалфеї і витончене нагадування про рідне місто Орінго - Харків з рогом достатку на гербі.
А вже барселонську колекцію і зовсім варто розглядати не просто після кількох статей у Вікіпедії, а після хорошого довідника з сучасного мистецтва! Тут і Гауді, і Гуель, і безліч візуальних відсилань до неповторної барселонської архітектури... І прекрасний повітряно-сонячний комплект з романтичною назвою "Барселона. Rambla del Mar". Дивишся на нього - і дивуєшся, як чудово витончене ім'я підходить до обрисів прикрас. Що ж означає це загадкове "Барселона. Rambla del Mar", від якого так і віє сонцем, морем і пригодами? Знавці іспанської та португальської - мовчати!
А означає воно просто-напросто "Морський проспект". Точніше, не зовсім так. Рамбла - не проспект, це абсолютно унікальне барселонське явище: широка пішохідна вулиця, з обох боків густо засаджена деревами. Вона тягнеться через усе місто і навіть через порт, переходячи у величезний і водночас витончений міст. Ця "морська" частина вулиці і називається "Rambla del Mar". Рамбла дель Мар відносно молода - їй лише 31 рік, проте вона вже стала невід'ємною частиною міста, і не дати їй місце в барселонській колекції було неможливо.
Як бачите, у каталозі Орінго можна знайти не тільки радість для очей, а й поживу для розуму. Можливо, знаючи передісторію і приховані смисли прикрас, вам стане цікавіше їх носити. А які прикраси з каталогу найбільш "складні" особисто для вас?
Женя Орінго
Даша
Пнд, 11/12/2023 - 21:56
Nifli
Пнд, 11/12/2023 - 22:48
Julia777
Втр, 12/12/2023 - 17:14
Salnyk Violetts
Ср, 13/12/2023 - 14:23