Кіно – вид мистецтва, в якому від добре підібраної команди та її злагоджених дій залежить багато чого, якщо не все. Гример повинен тонко відчувати ідею костюмера, оператор не просто стежити за наповненням кадру, а й робити так, щоб акторів полюбила не лише камера, а й глядачі.
Погляди сценариста, продюсера та режисера мають бути єдиним цілим, а не союзом протилежностей. Декоратори, стажисти, каскадери, актори та багато інших на час зйомок стають єдиним живим організмом і навіть невеликий збій у його роботі загрожує вивести з ладу всю систему.
Не дивно, що, якось прийшовши до успіху, керівник проекту прагнутиме повторити його і навіть примножити. І найпростішим ключиком на шляху до мети є збереження команди. Звичайно, збирати з року в рік разом сотню людей нереально навіть для корифеїв світу кіно, але практика показує, що в цьому рівнянні достатньо знайти кілька змінних, щоби успіх не залишав уже ніколи.
Британський режисер Джо Райт успішно впорався із завданням і тепер пожинає плоди праць, ледве встигаючи збирати до колекції статуетки та нагороди з кінофестивалів. Криється секрет у гармонійному трикутнику трьох талантів: режисера, актриси та композитора. Так, цінителі кіно вже наперед знають, що якщо у списку команди значаться імена Джо Райта, Кіри Найтлі та Даріо Маріанеллі, на екрані буде шедевр. Давайте простежимо за творчістю цього тріо та переконаємось самі.![]()
Знайомство Кіри Найтлі та Джо Райта відбулося у 2004 році, перед зйомками фільму «Гордість і упередження». Надалі критики будуть говорити, що саме у фільмах Джо Райта актриса зіграла свої найвизначніші ролі. За симпатичною зовнішністю молодої акторки режисер помітив набагато більше: «Кіра не моя муза, вона мій співавтор».
Те саме можна сказати й стосовно робіт композитора Даріо Маріанеллі. Якщо подивитися на величезний послужний список його музики до кінофільмів, то лише у шести проектах його творчість була відзначена номінаціями на премії. Чотири з них – це спільні роботи з Джо Райтом із рекордною кількістю номінацій та нагород.
Створення саундтреку до фільму «Гордість та упередження» Маріанеллі вважає поворотною подією у своєму житті. Саме з цієї роботи розпочалася історія дружби та тривалої плідної співпраці композитора та режисера. За неї Даріо був уперше номінований на премію "Оскар". Кіра Найтлі за роль у фільмі отримала свої перші номінації на «Оскар» та «Золотий глобус». Чуттєва гра акторів у супроводі пасторальної музики підкорила серця глядачів та критиків.
Джо Райт був настільки вражений талантом Кіри, що дозволив акторці самій обрати героїню у фільмі «Спокута». Ця історія кохання, зради, заздрості, ревнощів, розлуки, прощення та непрощення отримала сім номінацій на «Оскар», а Кіра Найтлі — другу номінацію на «Золотий глобус» та першу номінацію Британської академії (BAFTA).
За музику до драми Райта «Спокута», в якій агресивні струнні партії чергуються з монотонними клавішними та тривожними звуками друкарської машинки, Маріанеллі нарешті отримав заповітну статуетку кіноакадемії. Замість того, щоб повторювати конкретний музичний стиль, композитор зосередився на темах обману та бажання. «Ідея полягала в тому, щоб розмити кордони між різними рівнями «правди» всередині історії та таємно натякнути на те, що те, що ми спостерігаємо як глядачі, може бути вигадкою всередині вигадки», — пояснює Маріанеллі. Як і сама структура «Спокути», партитура складається з трьох окремих актів. Маріанеллі підлаштовує стиль та інструменти для кожного, відбиваючи зрілість персонажів, а також посилення драматизму.
І, нарешті, остання спільна робота цієї трійці – фільм «Анна Кареніна». Адаптований іменитим британським сценаристом Томом Стоппардом, він викликав шквал емоцій —неординарний і свіжий погляд на роман виявився захопливим і справляв дуже сильне враження. Глядачеві представили знамениту історію кохання як «балет зі словами» - концепція, яка вимагала окрему роль для музичних творів. У результаті композитор і хореограф розпочали роботу над фільмом раніше за решту команди, завдання якої розподілялися вже в ході розвитку музичної історії.
Робота Маріанеллі над «Анною Кареніною» – найцікавіша та найрізноманітніша музика в його кар'єрі. По суті, його партитура працює як хороша музика до фільму, покращуючи та розфарбовуючи сцени, але вона також об'єктивно працює як музичний твір сама по собі.
Кіра Найтлі в ролі Анни Кареніної розкривається зовсім з іншого боку і, мабуть, варто відзначити, що ролі з відбитком часу актрисі вдаються краще за інші. Найтлі й сама зізнається у своїй любові до історичних фільмів: актрисі не лише подобається зніматися в них, а й дивитися. За її словами, такі твори дозволяють максимально відволіктися від повсякденного життя та перенестись у часі та просторі.
А які творчі команди є для вас синонімом шедевра?
Наталія Орінго
Madra Rua
Чт, 10/11/2022 - 19:52
Cleona
Чт, 10/11/2022 - 20:47
Cleona
Чт, 10/11/2022 - 20:55