Хостинг фотографий для пользователей Оринго
Чат с менеджером

Поставити питання

 
Ювелірний дім Орінго
0800-759-550
(безкоштовні дзвінки)

Як народжуються світи

Warhammer 40,000, Вархаммер, Ваха, як багато ці слова кажуть любителю фантастики... Популярність сеттінгу Вархаммера величезна, а сам сеттінг неймовірно "родючий": за ним написано 6 романів, створено 40 відеоігор, намальовано два анімаційні фільми і кілька десятків коміксів. Що ж у цьому вашому Вархаммері такого особливого?

Гарне запитання, насправді. Сеттінг Warhammer 40,000 - це, відразу скажемо, не найкраще місце для ескапізму і приємного проведення часу. Це сувора, похмура космічна антиутопія, у світі якої не відбувається взагалі нічого хорошого. Основна дія розгортається в 42 тисячолітті: у далекому космічному майбутньому йде постійна, безперервна війна між Імперією людей і всілякими інопланетянами. Інопланетяни неймовірно різноманітні: від "космічних термітів" із ройовим розумом (тираніди) до справжнісіньких ельфів, тільки зовсім не світлих, а, навпаки, жорстоких, підступних і збочених (Ельдар). У галактиці живуть навіть орки! Вигляд у них цілком канонічний: вони кремезні, зубасті та зелені, не надто розумні й неймовірно войовничі. Єдине, що об'єднує всіх інопланетян - огидний характер і дика ненависть до людей.

Справедливості заради, ненавидіти є за що. Імперія людей - жорстока тоталітарна держава, яка не займається нічим, крім війни. Вона нападає на інші раси і нещадно експлуатує свій же народ, тож симпатизувати їй теж якось не виходить. Коротше кажучи, "хороших" сторін у цій війні немає взагалі. На додачу до всього, у Варпі, місцевому різновиді гіперпростору, мешкають всілякі демони і справжнісінькі боги, які за жорстокістю і огидністю примудряються перевершувати навіть людей і ельфів. Одним словом, всесвіт далекого космічного майбутнього - на рідкість мерзенне місце.

c7ee6c7aaf6541fd2891b0d8b6adb4ec.md.jpg

У принципі, якщо подивитися на історію сеттингу, стане зрозуміло, чому він саме такий. Спочатку Warhammer - це настільна гра-варгейм, яка, на відміну від класичних варіацій DnD, орієнтована не на відігравання ролі, а на бойову складову. Найважливіше в ній - тактика, стратегія, боєздатність війська, а історія, на тлі якої це все і відбувається - справа десята. Принаймні, так замислювалося спочатку, в 1987 році, коли тільки-тільки з'явився на світ прототип сучасного "Вархаммера". До речі, дія найпершого "Вархаммера" розгорталася в класичному "світі меча і магії", від наукової фантастики там були хіба що бластери - релікти стародавньої космічної цивілізації. На хвилі успіху гри 1993 року було випущено друге видання - і ось у ньому-то все радикально змінилося. Починаючи з редактора правил. Новий редактор радикально змінив сетинґ: переніс у далеке майбутнє, відправив у космос, заселив чортзна-ким, щедро додав похмурості й суворості, а наприкінці приробив до назви гри "40.000" і в такому вигляді випустив у світ.

Новий Warhammer 40,000 здобув просто шалений успіх - незважаючи на те, що зовсім не був схожий на початкову гру, а похмурий песимістичний сеттинг критикували навіть його творці. Новий, науково-фантастичний Вархаммер витримав 8 перевидань, породив великий фандом і надихнув творців на більш ретельне опрацювання самої історії. Спочатку вона була лише тлом для боїв, але в пізніших редакціях у ній з'явилися різні сюжетні лінії, яскраві персонажі, численні алюзії та навіть біблійні відсилання! А ще жорстокість сеттингу стала настільки зашкалюючою, що переродилася в гротеск. Коли всі з усіма б'ються, бойові кораблі досягають розмірів планети, а величина армій обчислюється мільйонами, складно не втратити серйозність. Наприклад, у світі Вархаммера є орки, їх уже згадували - зелені, войовничі та не надто розумні. Так от, на відміну від більшості фентезі-світів, вархаммерівські орки володіють магією. Щоправда, дуже специфічною: вона працює лише остільки, оскільки самі орки вірять, що вона працює! Наприклад, орки переконані, що речі червоного кольору швидше і маневреніше рухаються. Тому орочі бойові машини - це зазвичай моторошний, іржавий металобрухт, вкритий червоною фарбою. За ідеєю, ця купа залізяк узагалі не повинна працювати, але орки настільки впевнені в чудодійній силі червоного кольору, що металобрухт не просто рухається, а розвиває величезну швидкість!

2e001c7b38b2144a01717ae7b4c61dbc.md.jpg

Отже, з одного боку, у нас епічних масштабів події, космічні битви, боги з гіперпростору, і взагалі вселенський розмах дій. З іншого - типова атмосфера космоопери з легким нальотом "Зоряних воєн", епічність до нереалістичності й орки на червоних іржавих ракетах... Мабуть, саме це поєднання похмурості, масштабності, героїчності з відвертою іронією і стало запорукою успіху Warhammer 40,000. 

А вам уже доводилося стикатися зі всесвітом Warhammer 40,000? Які у вас враження?

 

Женя Орінго