Ми по-різному реагуємо на зміни в житті, особливо ті, що виривають нас зі звичного комфорту та з головою занурюють у холодну ополонку реальності. Та все ж по-справжньому дієвих засобів не так багато. Але у жінок є суттєва перевага у подоланні подібного стресу перед чоловіками, принаймні вони частіше за сильну стать користуються методом зовнішнього перевтілення, аби приборкати пристрасті, що вирують в душі.
Зміна зачіски, робота над тілом, незапланована покупка одягу, який раніше не наважувалася вдіти — нерідко такі зміни в житті жінки розказують оточенню, що зараз відбувається народження нової особистості. Якщо ж мова про публічну особу, то рівень уваги до подібних перевтілень — найвищий з можливих.
Так західний світ затамувавши подих слідкував за особистим життям принцеси Уельської Діани та її чоловіка принца Чарльза. Про те, що цей шлюб був приречений з самого початку, не казав тільки лінивий. Переступивши поріг палацу Діана попрощалася з сором’язливим дівчиськом в простій ситцевій сукні та в’язаному жилеті, щоб відкрити в собі романтичну принцесу. Та згодом в рафінованому образі пристойної леді почали з’являтися перші спроби протесту — це давала знати про себе справжня Діана, особистою думкою та бажаннями якої довгий час нехтували. Чомусь точкою відліку, коли Діана остаточно позбавилася кайданів обмежень королівських протоколів вважають знамениту чорну «сукню помсти».
Цей карколомний образ принцеса обрала саме в той день, коли по телебаченню показали інтерв’ю Чарльза з його зізнанням в подружній зраді. Що бубонів принц, вже ніхто й не згадає, а чарівна сукня живе в пам’яті прихильників принцеси й досі.
Та зміни в образі Діани траплялись задовго до цієї одежини. Яскравими блискавками вони розбурхували суспільство, поділяючи його на жорстких критиків та безумовних фанатів Діани. Це і чарівна білосніжна сукня на одне плече від японського дизайнера Хачі.
І блискучий вихід в сукні з оголеною спиною з «металевої» тканини.І сміливі червоні шкіряні штани, в яких принцеса завітала на виставу «Привид Опери».
Та взяти хоча б перший випад Діани проти королівського протоколу, коли у 1981 році вона вдягнула на свою першу публічну зустріч чорну сукню з тафти з відкритим декольте.
Але протягом цього часу окрім одягу, була ще одна деталь, що не так скидалася в очі, але, за словами людей з оточення принцеси, свідчила про неминучість її змін.
27 жовтня 1987 року, Діана відвідала лондонську благодійну вечірку в чорно-бордовій сукні в стилі Єлизавети та доповнила образ дуже ефектною прикрасою. Це був величезний за загальноприйнятими мірками хрест, інкрустований аметистами та діамантами. Принцеса повісила хрест на довге намисто з перлів. Опираючись на стиль сукні, вибір прикраси був гармонійним, він цілком підігравав стилізації певної епохи.
Та зрештою Діана надягала цю прикрасу ще раз і ще. Мені звичніше було б бачити цей хрест на Мадонні, у поєднанні з гостроконечним бюстьє від Готьє. Цілком в дусі її вільного та розважливо-світського характеру. Але єдина у своєму роді прикраса, що належала власникові королівського ювелірного дому Garrard, Наїмові Атталлаху, супроводжувала британську принцесу.
Діана товаришувала з Наїмом і була єдиною, кому він беззаперечно позичав цей розкішний хрест. Решту часу він зберігався у Наїма вдома та прикрашав стіл на особливі світа. Мало що відомо про його вишуканий дизайн у стилі Відродження, але, за словами експертів, це, ймовірно, було спеціальне замовлення — можливо, навіть копія історичного твору.
Стилісти називають цей вихід принцеси драматичною еволюцією від замкнутої дівчини до впевненої та стильної жінки. А хрест Атталлаха, який Діана носила кілька разів, — сяскравим ювелірним аксессуаром, що символізував особисту метаморфозу принцеси в той час.
Наталія Орінго
Cleona
Чт, 31/08/2023 - 12:18