Хостинг фотографий для пользователей Оринго
Чат с менеджером

Поставити питання

 
Ювелірний дім Орінго
0800-759-550
(безкоштовні дзвінки)

Картка на добру пам’ять

Минулого місяця навколо колекції, присвяченої містам України, почало свій тихий оберт нове коло. До кожної каблучки ми тепер додаємо листівочку, на якій зображена сама прикраса і фотографія з відповідним краєвидом, будівлею або її елементами, інтер’єром тощо. Наразі з друку вийшло 15 листівок, ще 10 чекають своєї черги. На «колобіжному» тижні пропоную подивитись, як з різних елементів складаються срібні картки для фотоальбому Орінго.

«Срібні» в цьому випадку — не тільки алегорія. Мені здається дещо символічним те, що для створення листівочок ми вирішили використовувати лише фотографії, без додавання елементів графічного дизайну. Річ у тім, що ранній фотографічний процес (це приблизно середина 19 століття), був безпосередньо пов’язаний зі сріблом. Називався він колодієвим і полягав у використанні іонів срібла для виготовлення світлочутливої фотоемульсії. Відбитки, виготовлені колодієвим методом, мали неперевершену чіткість, особливо якщо враховувати рівень фототехніки того часу.  А ще колодієва емульсія якоюсь мірою була одним з перших прикладів використання фотофільтрів, тільки в її випадку це був радше побічний ефект хімічного процесу, а не ціль. Колодій по-різному реагує на кольори фіолетово-синього спектра та червоно-жовтого: перші на монохромних відбитках тяжіють до білого, а другі, навпаки, затемнюються. Окрім контрасту це дає доволі незвичний результат, якщо, наприклад, на портреті блакитноока людина. Сьогодні такий процес використовують лише поодинокі майстри, закохані у старовинне мистецтво. Окрім срібла вони також використовують платину — цей коштовний метал працює немов пом'якшувальний фільтр і надає вишукане сяйво напівтонам.

Ідея надати нашим листівочкам ретро-настрою, наповнити щемкими нотками ностальгії, одразу була підтримана командою. Звісно, головним носієм цієї атмосфери мав стати фон — урбаністичний пейзаж чи «портрет» будівлі. І тут можна було б обрати найлегший шлях, а саме знайти в мережі старовинні світлини будівель та споруд, що надихали на створення каблучок-порталів. Окрім того, що вони мали необхідну візуальну стилістику, ці карточки передавали міський образ в його первісному вигляді.

 

ad6c472c661b87328920ea5bc1fdd328.jpg

 

І наразі для двох листівочок я використала саме ретро-фото — це картки для каблучок «Полтава. Будинок земства» і «Луганськ. Будинок техніки». Ба більше, листівка з зображенням просторого вестибюля губернського земства стала першою ластівкою, на яку я орієнтувалась у своїй подальшій роботі. Саме її композиція окреслила вигляд майбутньої колекції листівок: де і як розмістити прикраси, в якій стилістиці робити надпис та якого ступеню «зістареності» дотримуватись надалі. Ця світлина зроблена першим фоторепортером Полтави, Йозефом Целестиновичем Хмелевським, одним з найкращих фотохудожників тогочасної імперії. 

 

1a8c994b6dfd3eb6619669248443a137.md.jpg

 

Звісно, описаний вище спосіб втрачає всі переваги, якщо сам архітектурний об’єкт побудували у відносно недалекому минулому. Як у випадку з каблучками «Дніпро. Космічний» чи «Донецьк. Бібліотека і Арена». Або ж якщо світлини минулої епохи неналежної якості чи зроблені з такого ракурсу, який заважає поєднати їх з фотографією прикраси у цільну картинку. Ось тут і стають в пригоді сучасні міські «портрети». Якщо у двох словах, то процес перевтілення сучасного фото у ретро-знімок чимось схожий на перевдягання панк-зірки у випускницю духовної семінарії. счастье Кілька змахів чарівною паличкою в Photoshop і ось електричні дроти, рекламні банери, кондиціонери та інший «мотлох» з 21 століття вже не муляють око або ж просто прийнятно виглядають.

 

99e273f05cd43f5084addbebd3e0f644.jpg

66c34cb272eb378da12cc19e04c674f0.md.jpg

 

Мушу зізнатись, іноді впадала у відчай від того, як мало в мережі гарних світлин тієї чи іншої споруди. Не маючи належної медіа-підтримки, фінансування та зацікавленості зі сторони відповідних організацій, ці свідки минулого мовчазно старіють, так і не розкривши всіх своїх таємниць. Але можна потішитись за ті споруди, що не втратили з часом свого шарму, пройшли всі випробування долі і збереглись майже в тому самому вигляді, дивом врятувавшись від позіхань різноманітних орендарів. Єдина складність в роботі з такими будівлями — проблема вибору. А який з трьох робочих варіантів листівки до нової одеської історії до вподоби вам?

 

d9c4a2b4b5b6ea2975255b856940aa78.md.jpg

 

Якби міста вміли розмовляти, скільки цікавих історій могли б ми почути з розчахнутих дверей та вікон: романтичних, пригодницьких і навіть містичних. Варто тільки обрати, в компанії якого оповідача хочеться провести час: послухати свіжі плітки, підслухані центральною ратушею, почути щось наснажливе у виконанні культової споруди чи, можливо, стати свідком історичних подій, що відбувались за стінами державних установ.
А реальність полягає в тому, що ми з вами зараз опинились біля входу до справжніх срібних порталів, через які вже прокладені мости у минуле. Нам вже не забути, з чого починалась історія тієї чи іншої будівлі та яка доля її спіткала, які люди доклали зусиль для того, щоб в кожному з 25 міст височила особлива споруда. Це срібні міста ведуть свою тиху оповідь...

Наталія Орінго

Julia777
Ср, 11/12/2024 - 21:36

"А який з трьох робочих варіантів листівки до нової одеської історії до вподоби вам?" (с) - перший і другий).
olenabuglova
Ср, 11/12/2024 - 22:46

А мені третя листівка більше подобається.
Lina2018
Ср, 11/12/2024 - 22:52

Усі три гарні, кожна по своєму. Для себе обрала би третю.
LeTim
Ср, 11/12/2024 - 23:17

Я б напевно вибрала перший варіант, щоб і внутрішня чарівна атмосфера бібліотеки теж була в пам'яті.
aslvle
Ср, 11/12/2024 - 23:22

Щодо нової одеської каблучки - особисто мені відгукнулася перша листівка. А взагалі - ідея таких листівочок шикарна, вони підтримують, доповнюють, розширюють колекцію срібних міст.
Loana
Ср, 11/12/2024 - 23:38

Мені теж найбільше подобається перша листівка.
Anna-Maus
Ср, 11/12/2024 - 23:41

Третій.